Arbodienst

"Arbodienstverlening met het beste resultaat voor alle partijen. Altijd persoonlijk en dichtbij"

Als werkgever wil je dat het goed geregeld is. Dat je aan de basis wet- en regelgeving voldoet. Wij helpen je met standaard arbodienstverlening als verzuimbegeleiding, periodiek arbeidsgezondheidskundig onderzoek (PAGO) en risico-evaluatie & -inventarisatie (RI&E). Maar als HR-manager, leidinggevende of directeur weet je ook hoe belangrijk het is om een gezonde, energieke werkomgeving te creëren. En daarom kies je voor Vitamee. Wij staan klaar om jouw organisatie te ondersteunen met een unieke benadering van arbodienstverlening. Samen voor werk-energie, wat de omstandigheden ook zijn.

Onze kijk op arbodienstverlening

Wij geloven dat verzuim vaak een symptoom is van onderliggende problemen. Of het nu gaat om fysieke klachten, psychische belasting, privéomstandigheden of een niet passende werkomgeving: onze arbodienst ziet meer dan alleen verplichtingen. Vanuit een holistische benadering, met een op maat gemaakte aanpak die jouw medewerkers daadwerkelijk verder helpt.

Vitamee is ISO 9001/Arbodiensten gecertificeerd

Onze werkwijze bij verzuim in 3 stappen

Als er toch onverhoopt iemand ziek wordt, begeleiden wij bedrijven en medewerkers bij alle zaken rondom verzuim. Dat doen we volgens de eisen gesteld in de Kwaliteitsmanagementsysteemnorm ISO 9001.

Onze werkwijze wordt ondersteund door het verzuimmanagementsysteem Planningsagenda.nl. Dat voldoet aan de wettelijke stappen volgens de Wet verbetering poortwachter en extra stappen die onze visie ondersteunen. Het systeem genereert bij iedere stap in de tijd een signaal richting de gebruiker (door de werkgever te bepalen). Daarmee is de kwaliteit van het werkproces geborgd en kunnen we garanderen dat de dossieropbouw volledig UWV-proof is. Planningagenda.nl kan ingezet worden als losse applicatie, maar kan ook gekoppeld worden aan de meeste personeelssystemen.

Stap 1:

Intake en eerste contact

Na ziekmelding komen onze Vitameesters in actie. Uiterlijk in de tweede week van ziekte is het eerste face to face contact. Er is afstemming met de leidinggevende en actief contact tussen de casemanager en de medewerker. De mens en zijn omgeving staan hierin voor ons centraal. Het sociaal-medisch team neemt direct de praktische verzuim- en inzetbaarheidsbegeleiding op zich.

Stap 2:

Langdurige verzuimbegeleiding

Wanneer het verzuim aanhoudt, schakelen we de Bedrijfsarts in. Na regelmatige evaluaties en contacten, zorgt het sociaal-medisch team samen met de medewerker en leidinggevende voor een plan van aanpak. Actieve en intensieve begeleiding in het eerste jaar van ziekte is namelijk het allerbelangrijkste voor zowel werknemer als werkgever. Daar worden de grootste resultaten behaald.

Stap 3:

Re-integratie en nazorg

In de laatste fase werken we nauw samen met de zieke medewerker en werkgever, om een geleidelijke terugkeer naar de werkvloer te realiseren. Dat kan bij de eigen werkgever of in een 2e spoor traject. We ondersteunen bij een re-integratieplan, tussentijdse evaluatie en aanpassingen waar nodig. Uniek in deze fase is de nauwe samenwerking tussen het sociaal-medisch team en de 2e spoor re-integratie Coach van Vitamee. Hierdoor worden de medische voortgang en het terugkeren naar de werkvloer direct op elkaar afgestemd. Tevens voorkomen we hiermee risicoclaims. Waardevol voor de medewerker, efficiënt voor de werkgever.

Onze arbodienst is altijd onafhankelijk

Onze Praktijkondersteuners Bedrijfsarts en Bedrijfsartsen werken altijd onafhankelijk. Ze adviseren zowel werkgever als werknemer. Ze kijken daarbij naar het beste resultaat voor alle partijen. Daarnaast heeft de werknemer in het kader van verzuimbegeleiding altijd het recht om de Bedrijfsarts te consulteren. Dat zorgt voor een open en eerlijk proces.

Wat maakt onze
arbodienst uniek?

Onze Vitameesters zijn altijd betrokken en dichtbij. De Vitadesk helpt bij al je vragen. De Casemanagers zijn jouw directe verlengstuk. Onze sociaal-medische teams zijn onafhankelijk en snel. Allemaal ondersteunen we je in het proces, bij het maken van de juiste keuzes en het opstellen van een claimproof dossier. Ook staan we altijd voor je klaar met advies. Gevraagd én ongevraagd. Want we willen het beste resultaat.

  1. Vitamee is altijd persoonlijk en dichtbij
    Een goed advies is een gevolg van elkaar recht in de ogen aankijken en aandacht hebben voor de hele mens. Onze spreekuren zijn dan ook in basis altijd fysiek bij ons op kantoor of bij de klant in-house.
  2. Innovatief gebruik van technologie
    Van geavanceerde verzuimapplicaties tot verzuimdossiers, rapportages en AI, wij laten systemen vóór ons werken.
  3. Een persoonlijk, sociaal-medisch team
    Onze POB’ers en Bedrijfsartsen vormen samen unieke verzuim- en preventie teams, die alle belangen behartigen.
  4. Vaste, betrouwbare casemanager
    Altijd één aanspreekpunt voor al jouw verzuim gerelateerde vragen en begeleiding, zodat je snel wordt geholpen.
  5. Groot team van gecertificeerde deskundigen
    Ons team van specialisten, arbeidsdeskundigen, coaches en regionale professionals is effectief, professioneel en grondig.
  6. Holistische en preventieve benadering
    Vitamee kijkt verder dan verzuimbegeleiding en richt ook op preventie en ontwikkeling, zodat jouw medewerkers kunnen floreren.

Contact opnemen

Cookies! We gebruiken Google Analytics om onze website te analyseren