“Voorkom dat hulpvragen, zorgvragen worden. Bied medewerkers direct ondersteuning bij persoonlijke uitdagingen.”
Samen met ons zusje Richt bieden we De Coachdesk aan. Een platform exclusief en direct toegankelijk voor al onze klanten. Hiermee zetten we in op vroege signalering. Zo kunnen we welzijn vergroten en ook verzuim voorkomen. De Coachdesk biedt namelijk een ruime keuze aan snel inzetbare coaches. Ieder met zijn of haar eigen specialisme, waardoor er altijd iemand bij de hulpvraag van jouw medewerker past. Of het nu persoonlijk of werkgerelateerd is.
Bij een hulpvraag meldt jouw medewerker zich direct op ons online portaal. Hier kan de coachee zelf voorkeur aangeven voor een van de beschikbare professionals. Binnen 48 uur neemt de coach vervolgens contact op, voor een korte intake en het inplannen van de eerste sessie. Online, laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk. Ervaring leert dat jaarlijks gemiddeld 5% van de medewerkers gebruik maakt van De Coachdesk. Vaak duurt die coaching zo’n 210 minuten.
Onze flexibele pool van coaches kent veel voordelen:
Een krachtige stap richting duurzame inzetbaarheid
“De Coachdesk sluit naadloos aan op onze visie. We zien het als een belangrijk onderdeel van de grotere beweging richting duurzame inzetbaarheid: lekker in je vel zitten en plezier hebben in je werk.” Ina van Riel is overtuigd van de meerwaarde van De Coachdesk. Vanuit haar rol als adviseur duurzame inzetbaarheid bij Vilente, ziet ze dagelijks verschil.
“Medewerkers hebben direct toegang tot professionele coaches, zonder tussenkomst van HR en leidinggevenden. Hierdoor is het heel laagdrempelig”, geeft ze aan. “We zien meer werk-energie en kunnen soms zelfs verzuim voorkomen. Het is echt van positieve invloed op de inzetbaarheid van onze medewerkers. Hoewel dit natuurlijk wel lastig meetbaar is.”
Wat echter wél duidelijk zichtbaar is, is het groeiende aantal medewerkers dat daadwerkelijk gebruikmaakt van De Coachdesk. “Leidinggevenden verwijzen steeds vaker naar de pool van coaches en ervaren het als een waardevolle ondersteuning bij uitdagingen en problemen. Dat doen ze ook wanneer er geen sprake is van verzuim of risico. We willen namelijk werkplezier bij alle medewerkers bevorderen. En dat lukt goed! We horen veel positieve verhalen van de collega’s die gecoacht zijn.”